Sprint 1
Opdracht binnenhalen en vooronderzoek
De opdrachtgever
Voordat we een opdrachtgever gingen zoeken, moesten wij als groepje eerst een vooronderzoek, we deden veel onderzoek aan wat voor soort bedrijven we konden bellen en aan zoals vrienden, en aan connecties of familieleden en vrienden die misschien iemand kenden met een eigen bedrijf. Uiteindelijk hadden we na een drukke week een opdrachtgever ( Suzanne Mol ) , Suzanne mol heeft een eigen adviesbureau. wij hebben haar kunnen benaderen door Jonas (een teamlid). Jonas wist al dat Suzanne mol een website wilde, daarom hebben wij haar geappt en heeft een ander teamlid (Luigi) haar gebeld. Luigi heeft Suzanne mol gevraagd wat ze graag op de website wilde terugzien, Luigi heeft om de contactgegevens gevraagd en om de locatie waar wij langs kunnen komen voor het startgesprek.
Het startgesprek
Wij hebben op 10-02-23 ons startgesprek gehad. Jammer genoeg was de opdrachtgever ziek en daardoor kon het startgesprek niet doorgaan op de afgesproken locatie, daarom deden wij het gewoon via teams om 13:40. Voordat we het startgesprek hadden stuurde onze opdrachtgever mij nog een mail met allerlei informatie voor op de website samen met haar eisen en wensen. Tijdens het startgesprek hebben wij dat allemaal besproken. Luigi en jonas hebben het startgesprek en ze vonden alles heel goed gaan!
Onze opdrachtgever was heel duidelijk over alles, beantwoorde al onze vragen en was heel lief.
Verslag van Oriëntale websites
``Eerste website: Het adviesbureau.
Ik zie veel websitepaginas op de site. De website ziet er erg slordig uit en er is niet nagedacht over de indeling van de website. Het lijkt alsof de afbeeldingen er gewoon zijn neergezet. Het is makkelijk om hun te bereiken en contacteren. Er zijn veel pop up advertenties. Je kan hun belangrijkste zaken zien en details ervan bekijken.
Tweede website: Ockeloen & Kiene
Het is goed ingedeeld en het is overzichtelijk. Je ziet veel contactopties. De websitepaginas zijn erg overzichtelijk en duidelijk. Er zijn vrijwel geen advertenties of sluipreclame 's. Er is ook een pagina met de naam: Waarom Ockeloen & Kiene, dat is erg handig om andere informatie in de tekst van de pagina te verwerken.
Derde website: Haagse Beek
De website komt rustig over door de lichte kleuren en kleurschema's. De verschillende pagina's zijn niet erg duidelijk en zijn klein geletterd. Weer zie je wie zijn wij? Daardoor gaat de klant je meer vertrouwen en komt je professioneel over. Je hebt aan de zijkant een pagina uitgelicht daar kan je vorderingen in het bedrijf zien. Er zijn geen reclames op de website.